•  
  •  
 

Article Title

Asansörlerde kullanılan çift pabuçlu fren sistemlerinin dinamik davranışlarının deneysel yöntemle incelenmesi

Abstract

Bu çalışmada binalarda kullanılan asansörlerde mekanik frenleme amacı ile kullanılmakta olan çift pabuçlu fren sistemlerinin davranışlarını gerçeğe en yakın şekilde ifade eden dinamik modellerinin hazırlanması için deneysel bir yöntem kullanılmıştır. Çift pabuçlu fren sistemleri asansörlerin dışında da krenler, iş makinaları gibi birçok sektörde kullanılmaktadır. Çift pabuçlu fren sistemi bir çok parçadan oluşan kompleks bir yapıdır. Montajlarında metaller ve kompozitler gibi çeşitli malzeme grupları temas halinde çalışmaktadır. Bu durumda doğru kontak tanımları yapıp teorik yaklaşımlarla model oluşturmak oldukça güçtür. Bu nedenle, bu çalışmada sistemin dinamik davranış modeli deneysel veriler üzerinden oluşturulmuştur. Test çalışmalarından elde edilmiş olan sonuçlara göre, yapısal gürültü ve titreşimlerin, tahrik motoru hızından, duruş ve kalkış ivmelerinden oldukça fazla etkilendiği gözlenmiştir. Bu duruma göre fren sisteminin motor hız alanındaki rezonansları asansörün ve binanın yapısına aktarılmakta, ekstra gürültüler ve yapısal deformasyonlara sebep olmaktadır. Bunu önlemek için fren yapısındaki rezonans frekansına sahip bölgeler için tasarımlar geliştirilmelidir.

https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/429356

Share

COinS